Spring til indhold
Home » Sådan skaber du en brugbar struktur i din jobsøgning!

Sådan skaber du en brugbar struktur i din jobsøgning!

Du ved det sikkert allerinderst inde. Også hvis det ikke er din stærke side. En struktureret tilgang giver fokus og dermed bedre resultater, end hvis du arbejder uden en plan. Der skal selvfølgelig være plads til spontanitet og improvisation. Og en plan forhindrer ikke, at en overspringshandling overmander dig. Men planen får dig hurtigere tilbage på sporet igen. Min påstand er, at du har bedre mulighed for at udfolde dig i en jobsøgningsproces, hvis du har fundamentet på plads. Det er duksen i mig, der taler her, og jeg er godt klar over, at ikke alle vil føle sig hjemme i den form for struktur. Men for at opnå resultater – både de store og de små undervejs og i sidste ende det nye job eller brancheskiftet – så gør du dig selv en tjeneste, når du forholder dig realistisk og konkret til din proces. Prøv at planlægge din næste jobsøgningsstund:
      • Hvornår sætter du dig ned med fokus på dit arbejdsliv?
      • Hvilket tidsrum har du til din rådighed?
      • Hvad skal du arbejde med?
Når du kan svare på de spørgsmål, kan du lave en dagsorden med et par punkter. Er der løse ender, som du er nødt til at afklare eller finde svar på, så skriv også dem ned i dagsordenen, så de ikke ligger og murrer i baghovedet. Har du brug for hjælp til din struktur, så kom til Bryder Karriere.